Over ons

Viscollege De Hengelaar te De Rijp is opgericht in mei 1911 en bestaat dus inmiddels al meer dan 112 jaar!

Met bijna 280 leden behoren wij tot één van de grotere verenigingen van De Rijp.

Ieder jaar vissen we ca.35 competitiewedstrijden bestaande uit baarsvissen, witvissen en vissen op snoek en snoekbaars. Daarnaast worden er nog verschillende wedstrijden georganiseerd zoals jeugdvissen
en tijdens de kermis jeugd-, dames- en herenvissen.

Gezelligheid tijdens de competitiewedstrijden staat bij ons hoog in het vaandel. Onze vereniging is altijd op zoek naar nieuwe enthousiaste leden die aan onze competities mee willen doen.

Daarbij zijn wij de goedkoopste visclub van nederland. Voor 33 euro heeft u al een grote vispas!
of voor 8 euro mag u vissen in het dorpswater van Graft de Rijp en Marken binnen.

Veel vis plezier !

Robert De Boer - Voorzitter

Ook lid worden? Ga dan naar het onderdeel " vergunningen" en zie hoe je dat kan doen.

Welkom bij Viscollege De Hengelaar in De Rijp, waar gepassioneerde vissers samenkomen onder het toegewijde leiderschap van ons ervaren bestuur. Wij, als team van enthousiaste individuen, zetten ons in om de viservaring te bevorderen te midden van de betoverende omgeving van de Eilandspolder.<br><br>Ons bestuur bestaat uit bekwame leiders:<br><br>Voorzitter: Robert de Boer - Leidt met vastberadenheid en visie, streeft naar een bloeiende visgemeenschap in De Rijp.<br>Secretaris: Gerard de Boer - Zorgt voor gestroomlijnde communicatie en beheert essentiële documentatie, waardoor alle leden goed geïnformeerd blijven.<br>Penningmeester: Ronald Koek - Bewaakt zorgvuldig de financiële gezondheid, waardoor we betaalbaar en toegankelijk blijven voor alle visliefhebbers.<br>Jeugdcommissie: Andries de Jong - Koestert de toekomst van de hengelsport door zich te richten op de jeugd, hen te betrekken en te inspireren om van de prachtige viswateren te genieten.<br>Algemeen Bestuursleden: Cas Lambalk en Dirk 'Pins' - Brengen diversiteit en expertise in ons bestuur, met een gedeelde passie voor het vissen in de Eilandspolder.<br>Viscollege De Hengelaar in De Rijp:<br><br>In de betoverende omgeving van de Eilandspolder biedt Viscollege De Hengelaar een unieke viservaring voor iedereen. Met een overvloed aan baars, snoek, witvis en karper is het water van de Eilandspolder een waar paradijs voor elke visliefhebber.<br><br>Vispas:<br><br>Bij Viscollege De Hengelaar streven we ernaar om de viservaring voor iedereen toegankelijk te maken. Daarom bieden wij de meest betaalbare vispasopties, zodat je onbezorgd kunt genieten van al het moois dat de Eilandspolder te bieden heeft.<br><br>Sluit je aan bij Viscollege De Hengelaar en ontdek de serene schoonheid van de viswager in de Eilandspolder. Samen met ons toegewijde bestuur zorgen we ervoor dat jouw visavonturen onvergetelijk worden. Word vandaag nog lid en duik in de wereld van baars, snoek, witvis en karper met de vriendelijke gemeenschap van Viscollege De Hengelaar!