Info omtrent Jeugdvispas 2018

Beste jeugdvisser,

De JeugdVispas is een pas die bedoeld is voor de jeugd tot 14 jaar.Jeugd tot en met 13 jaar die zonder begeleiding van een volwassene vist of onder begeleiding van een volwassene vist met meer dan êên hengel, heeft zelf een schriftelijke toestemming nodig van de visrechthebbende. Met de JeugdVispas kan de jeugdige sportvisser zonder begeleiding van een volwassene vissen omdat hij/zij zelf beschikt over een schriftelijke toestemming.

Voor de jeugd die zonder begeleiding wil vissen of met twee hengels wil vissen of met alle aassoorten wil vissen, geven de bij Sportvisserij Nederland aangesloten hengelsportverenigingen de JeugdVispas uit. Bij de JeugdVispas ontvangt de jeugdige sportvisser ook de Landelijke & Federatieve Lijst van Viswateren en eventueel nog een verenigingslijst met viswateren. Met de JeugdVispas heeft de jongere dezelfde rechten als een houder van een Grote Vispas, alleen de prijs van de JeugdVispas is lager.

Als je gebruik wilt maken van onze JeugdVispas verzoeken wij je vriendelijk de module "Vispas aanvragen" door te werken. Als je liever op de ouderwetse manier de JeugdVispas aanvraagt, da dan langs bij het secretariaat. Tegen contante betaling van € 11,50 ontvang je een Voorlopige Bewijs van Lidmaatschap ( V.B.L. ) en de bijbehorende lijsten van viswateren. Dit V.B.L. bestaat uit twee delen. Het ene deel is je bewijs van lidmaatschap, hiermee mag je dus direct vissen. Het andere deel stuur je op naar Sportvisserij Nederland, die stuurt dan binnen 4 weken de JeugdVispas toe.
Na het online aanvragen van de JeugdVispas zal Sportvisserij Nederland ervoor zorgen dat de JeugdVispas en de benodigde "lijst van viswateren" zo spoedig mogelijk bij je worden afgeleverd. In de tussentijd mag je dan vissen met een tijdelijk bewijs van lidmaatschap wat je kunt uitprinten.

Als je het lidmaatschap wilt beëindigen zorg dan dat je voor 1 januari schriftelijk hebt opgezegd bij het secretariaat.