Eerste "Jan Kaptein" Snoekwedstrijd 2015 werd gewonnen door Henk Mul.

Woensdag, 30 december 2015

Afgelopen zondag werd de eerste Jan Kaptein snoek/snoekbaars wedstrijd gehouden.

De inschrijving vond plaats in Café Oudejans onder het genot van een kopje koffie.
Om 8 uur gingen in totaal 24 deelnemers naar hun favoriete visstekken om de snoek te belagen.
Er mocht overal gevist worden maar je moest uiterlijk om 12:30 uur terug zijn in het Café om je vangst lijsten afgegeven

Bij terugkomst werd iedereen verrast met een lekker broodje bal.

Er werden in totaal 50 snoeken gevangen met een totale lengten van 29 meter en 88 centimeter.

Op de eerste plaats geëindigd met 25 punten 8 snoeken met een totale lengte 539 cm uit de Beemster Henk Mul.
Deze plaats werd beloond met een wisselbeker en een nieuwe hengel.

Bij de tweede plaats ging het dit keer om de gemiddelste lengte van de vis. Die eveneens naar Henk Mul ging Hij wist een snoek te vangen van 60 cm die het dichtst bij het gemiddelde kwam van 59,76 centimeter.

De derde plaats werd uitgereikt aan Stephan Wolthuis die de kleinste snoek had gevangen ( 30 centimeter).
Hij werd ook beloond met een beker en nieuwe hengel.
Daar er nog één nieuwe hengel over was werd besloten om er om te gaan dobbelen.
Johan Otse mocht zich de nieuwe eigenaar noemen.

Al en al een geslaagde snoekwedstrijd die onder het genot een drankje werd afgesloten.
Deze wedstrijd werd georganiseerd door viscollege de hengelaar ter nagedachtenis aan onze overleden secretaris.