a.s. Vrijdag 16 November - Roofvisavond in het Rijperhuis

Maandag, 29 oktober 2018

Viscollege “De Hengelaar” i.c.m. Regio Snoekstudiegroep Noord-Holland organiseert een gezellige thema avond over Snoekvissen. Iedereen is van harte uitgenodigd. Op Vrijdagavond 16 november organiseert Viscollege de Hengelaar i.c.m. regio Noord-Holland van de Snoekstudiegroep Nederland-België wederom een bijeenkomst in het Rijperhuis te De Rijp

De avond zal geheel in het teken staan van het snoekvissen in alle facetten. Deze avond zal een lezing te zien en te horen zijn van Sean Wit van “White label fishing”. De lezing die Sean zal verzorgen gaat over het vissen met groot kunstaas en wat is dan groot?
Om daar achter te komen zal men erbij moeten zijn. Sean Wit geniet bekendheid door zijn werk als pro-staffer voor Savage Gear,
Savage Gear is fabrikant van diverse soorten kunstaas zoals “de line through pluggen” en “de suicide duck” maar ook van andere materialen zoals hengels, schepnetten etc.
Sean zal een diversiteit aan kunstaas meenemen en deze evt. van uitleg voorzien.

De tweede lezing zal verzorgd worden door Leo van der Putten. Vorig jaar vierde Leo zijn 50 jarig jubileum als sportvisser; tot voor een jaar of vijf geleden vooral als 'old-school' penvisser op Snoek en Karper. Toen hij door Bert Schouten aan de vlieghengel werd geholpen heeft hij zijn gewone stokken niet meer aangeraakt en is vooral in het 'zwaardere werk' geïnteresseerd. Zijn lezing 'Snoek, maar dan anders' bevat boeiende tips & tricks, foto's & bloedstollende life video's, tactiek en materiaal t.b.v. de grote rovers op de vlieghengel....

Handy Fish Heiloo zal voor u aanwezig zijn met een aantal snoek-artikelen, denk daarbij aan diverse dobbers, takels en ander klein materiaal. Wederom in het assortiment van Handy Fish, de welbekende pluggen van “Nils Master” en nieuw bij Bert mooie materialen van “Patriot”.
 Dit jaar komt Bert niet met een hele winkel dus indien u op zoek bent naar specifieke materialen geef dat dan even door aan Handy Fish (072-5336961 of mail bert@handyfish.nl)zodat hij dit vrijblijvend voor u kan meenemen en eventueel aanbieden.

Ook zal Hans Koopman, alom bekend als “de meteropnemer” aanwezig zijn om uitleg te geven over het zelf bouwen van verschillende soorten jerkbaits en deze worden ter plekke door Michel Bijma van een mooie laklaag voorzien.
Big Streamers.com zal deze avond verschillende mooie streamers binden en eventueel uitleg geven over de bindtechnieken.

SNB lid Peter van Osch zal ook in de zaal aanwezig zijn met zijn eigengemaakt kunstaas, neem ook bij hem een kijkje. Verder kan men ervaringen uitwisselen met mede snoekvissers of nieuwe contacten opdoen onder het genot van een drankje.

De avond zal worden afgesloten met een tombola met mooie prijzen die beschikbaar worden gesteld door diverse sponsors.

Deze avond zal gehouden worden in het Rijperhuis , Sloep 1 te De Rijp, aanvangstijd is 20:00 uur, zaal open om 19:30 uur.

Voor SNB leden en leden van viscollege “De Hengelaar” is er gratis toegang anders bedraagt de entree € 3,-.
Komt allen,

www.viscollegedehengelaar.nl