Peter van der Heide wint met 71 witvissen dit jaar de Winterwitten wedstrijd

Maandag, 23 december 2019

Peter wint dit jaar het winterwitten met 71 vissen

22 December 2020

Het jaarlijkse winterwitten met “Viscollege de hengelaar”.

Zoals gewoonlijk begon de ochtend met een bakkie koffie bij Oudejans, waarna we om half 9 naar de 1e stekken vertrokken.
Bij het winterwitten vissen we 4 stekken van ieder een half uur verspreid over de tuingracht af.

Deze wedstrijd was in het bijzonder spannend voor Robert de Boer( voorzitter ) en Cas Lambalk( bestuurslid), na wat whatsapp verkeer over deze wedstrijd kwam er een weddenschap.

Wie de minste vissen ving moest een stukje voor de website schrijven en de rekening van de bar voor diegene betalen.

Dit jaar hadden we 11 deelnemers en 2 schrijvers, de schrijvers hadden we hard nodig want in totaal zijn er 376 witvissen gevangen.
Ook zijn er enkele baarzen en schele possen gevangen maar die telden niet mee.

Het vissen ging bij iedereen goed maar bij mijzelf erg slecht, ik heb in totaal maar 12 vissen gevangen.
Terwijl Robert in totaal 50 vissen ving, dit resulteerde in het feit dat ik een stukje moest schrijven voor de site en de borrel van Robert mocht gaan betalen.

De uiteindelijke top 3 was geworden, 1. Peter van der Heidt 71 vissen, 2. Ronald Koek 57 vissen, 3. Robert de Boer, 50 vissen.
En ikzelf ben op de laatste 11e plaats geëindigd.

Na de wedstrijd hadden we de prijsuitreiking en een borrel en ging iedereen naar huis met sliptongetjes, rollade, kip of ander soortgelijke prijs.

Volgend jaar maar wat beter oefenen.

Cas Lambalk.